Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä

Moikka kaikille! En ole aiemmin osallistunut keskusteluun, mutta olen seurannut sitä jo 1,5 vuoden ajan. Itse olen kohta 36 vuotta täyttävä perheenisä, jolta löydettiin kesällä 2011 reilu 7 cm kasvain oikeasta munuaisesta. Munuainen leikattiin pois ja leikkauksen piti olla parantava. Kuinka ollakaan helmikuussa 2012 löytyi kookas kasvain suoliluusta sekä pesäkkeitä keuhkoista. Syynä myöhäiseen löytymiseen oli se, että keikkaa tekevän radiologin lausunto jälkitarkastuksessa löytyineistä keuhkokasvaimista ei kuulemma tullut koskaan hoitavan lääkärin tietoon!!

Suoliluuhun olen saanut sädehoitoa viisi kertaa suurilla annoksilla ja Sutent 50 mg olen syönyt kohta vuoden. Sutent toimi aluksi suht hyvin pienentäen kaikkia keuhkopesäkkeitä, mutta puolen vuoden jälkeen löytyi uusi kasvain lisämunuaisesta. Viimeisessä kuvauksessa on myös tämä alkanut pienentyä. Lisäksi olen saanut kohta vuoden Xgeva- pistoksia suoliluun kasvainta varten, mutta se ei ole juurikaan pienentynyt.

Päivi/Käppyrä: olenko ymmärtänyt oikein, että sinulla on myös lantiossa luupesäke? Mitä hoitoa olet siihen saanut ja mikä on RF-hoito? Yritin googlettaa, mutta ei natsannut.

Lisäksi mietityttää se, että lääkäri ei ollut valmis vaihtamaan lääkitystä,vaikka lisämunuaisessa oli kasvua. Ilmeisesti teillä muilla lääkitystä on vaihdettu aika nopeasti kun on todettu taudin etenemistä.

-Mika-
mika35 | 18.1.2013 klo 11:16:02