Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Munuaissyöpä

Moikka!Tää mun vastaus hieman kesti;) ,olin 1.-4.1 sairaalassa osastolla kovien kipujen vuoksi.Kivut yltyi lantiossa niin koviksi etten pystynyt nukkumaan vaan valvoin yöt ja päivät kävellen ympäri taloa.Syynä on siis edelleense että kasvain painaa niin pahasti hermoja.Nyt olin taasen osastolla 15.-19 päivä,koska minulle tehtiin kemoembolisaatio lantion pesäkkeeseen eli isoja kasvaimeen meneviä suonia tukittiin.Tarkoituksena toimenpiteellä oli että kasvain ei enää kasvaisi ja se mahdollisesti pienenisi vähän että kivut loppuisi.RF-hoito on sellainen jossa ultraääni- ohjauksessa neula ohjataan kasvaimeen ja sen jälkeen neulaa kuumennnetaan.Sen pitäisi tuhota kasvainta.Minullehan tuo hoito on tehty munuaiseen ja maksaan ja se on ollut erittäin onnistunut hoito.Muistaakseni se tehtiin 2004 ja kasvaimet ovat edelleen RF-hoidon ns.jälkitilassa eli ne kasvaimet ei ole kasvaneet yhtään.
Olen saanut lantion pesäkkeeseen 2 kertaa kipusädehoitoa ja voi olla että sitä suunnitellaan nytkin.Kipujahan mulla on tosi paljon vieläkin,mutta saan lääkärin ohjeilla nostaa kipulääkitystä.Kirjoitellaan taas!
käppyrä | 21.1.2013 klo 10:01:39