Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Isällä eturauhassyöpä...

Olen itsekin eturauhassyöpäpotilas vuodesta 2001 lähtien. Tosin minulla ei ole todettu etäpesäkkeitä - toistaiseksi.

Seura-lehdessä oli vuonna 2004 pitkä artikkeli Suomen Pankin entisestä pääjohtajasta Rolf Kullbergista. Siinä vaiheessa hän oli elänyt levinneen eturauhassyövän kanssa jo 11 vuotta. Hän sai aluksi hormonihoitoa, ja kun sen teho loppui noin viiden vuoden kuluttua, lääkitys vaihtui sytostaatteihin. Niillä tauti oli pysynyt hyvin kurissa ainakin artikkelin kirjoittamiseen asti. Sen jälkeisestä tilanteesta minulla ei ole tietoa.

Ei siis kannata vaipua epätoivoon levinneen eturauhassyövän takia. Uusia lääkkeitä kehitetään koko ajan. Vaikka parantavaa hoitoa ei levinneeseen syöpään tietääkseni vielä ole, kehittyneen lääkehoidon ansiosta potilaan hyvälaatuinen elämä voi jatkua vielä todella pitkään.

Kaikkea hyvää isällesi ja itsellesi!
jokker | 6.3.2008 klo 10:32:54