Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Isällä eturauhassyöpä...

Minä olin 54-vuotias kun sain tietää syövästä. Järkytys oli todella suuri. Silloin tuntui hyvin epävarmalta pääseekö koskaan viettämään omia 60-vuotispäiviään. Nyt se rajapyykki on jo ylitetty, ja nyt askarruttaa mahtaako 65-vuotispäiviä koskaan tulla. Lääkäri sanoi viime syksynä, että hormonilääkityksen aloittamista voisi jo harkita. Itse halusin odottaa vielä jonkun aikaa. Minäkin olen lukenut, että hormonihoidon teho kestää keskimäärin pari-kolme vuotta, joillakin toki paljon pitempäänkin. Mutta senkin jälkeen on vielä käytettävissä sytostaattihoidot. Jos sekä isäsi että minä pärjätään näillä hoitomuodoilla useita vuosia, kuten on todennäköistä, saattaa uusiakin hoitovaihtoehtoja jo olla käytettävissä. Tietääkseni syöpätautien erikoislääkäri Hemminki on kokeillut uutta geeniterapiaa jo yhteen eturauhassyöpäpotilaaseen. Ei siis kannata missään tapauksessa menettää vielä toivoa! Kannattaa elää mahdollisimman normaalia elämää sairaudesta huolimatta ja luottaa lääketieteeseen ja sen jatkuvaan kehittymiseen.
jokker | 13.3.2008 klo 09:15:20