Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Vastauksia ER:lle
Sairauskertomus menee näin:2005 diagnoosi keväällä ja sädehoito syksyllä, alkuun pari hormonipiikkiä
2006 Casodex 150 mg
2007 Ei lääkitystä
2008 Ei lääkitystä
2009 Casodex 150 mg 7 kk kuuri
Sädetyksen jälkeinen alin Psa oli 0,3 ja siitä se on noussut exponentiaalisesti, kunnen tammikuussa 2009 se oli 5,5. Silloin aloitettiin kuuri ja näyttää siltä, että mun syöpäsolut reagoi toivotulla tavalla. Psa oli elokuussa 0,6 ja lopetin lääkityksen. Nyt sitten odotellaan seuraavaa kontrollia ens kuussa. Tauti ei siis ole parantunut, mutta toistaiseksi hallinnassa.
Sädehoidon aikaiset haittavaikutukset ihan samanlaiset kuin sulla, mutta minä sain sädetystä ns. laajalla keilalla, koska halusivat tuhota myös lantion seudun imusolmukkeet. Jälkeenpäin olen kuullut, että tämä on kiistanalainen toimenpide. Myös tisseille tuli kertalaaki. Halusivat tuhota rintarauhaset, etteivät CasOdeksistä kasva.
Omalla autolla Meilahteen ajelin ja ihan leppoisasti hoitojakso meni. Ihanaa väkeä siellä ja pakko oli suklaarasia viedä viimeisellä kerralla.
Hyvää vointia!!
- Vastauksia ER:lleC61...
- Re: Mitä hoitoa eturauhasen syöpään?hraManson
- valitsin sädehoidonpinewood