Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Mitä hoitoa eturauhasen syöpään?

Tervehdys! Minä sain diagnoosin liki 5 vuotta sitten 5 kymppisenä. Psa 45 ja gleason 7. Varmaankin kirurgi suosittelee leikkausta ja radilogi sädetystä. Minulle ehdotettiin sädetystä enkä olisi leikkaukseen suostunutkaan. Mielestäni sädetyksessä käynnnit, 35 kertaa oli helppo nakki ja haittavaikutukset vähäisiä sekä nopeasti ohimeneviä. Nyt en oikeastaan syövästä tiedä yhtään mitään ja pissa lentää kuin nuorilla pojilla. Mieskunto on säilynyt koko ajan hyvänä ja olen voinut nauttia normaalista kanssakäymisestä vaimon kanssa. Mitään pidätys tms. jälkiongelmia ei ole ollut. Minun "hoitoneuvottelu" oli vitsi. Lääkärin ehdotettua sädetystä, ajattelin ääneen, että mitähän tuohon osaisi sanoa. "Kyllä tai ei" oli lääkärin tokaisu. Sanoin kyllä. Aikaa meni 2 sekuntia ja olen ollut hoittoon erittäin tyytyväinen. Sinun on kuitenkin itse tehtävä ratkaisusi ja harkitse siksi rauhassa. Hanki lisätietoa kunnes olet varma päätöksestäsi. Viiden vuoden kokemuksella voi sanoa, että kyllä tämän taudin kanssa voi elää ihan mukavasti. Tsemppiä sinulle!!
C61... | 22.1.2010 klo 11:26:04