Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Mitä hoitoa eturauhasen syöpään?
Minulle jäi sellainen maku hoitovaihtoehdoista, että yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Urologi P ehdotti sairaalassa R pohtiessamme hoitovaihtoehtoja, että sädehoito on tehokas yhdistettynä hormoonihoitoon. Hän perusteli miksi juuri sädehoito sopisi parhaiten.
Urologi V sanoi sairaalassa O heti, että suoritetaan radikaalileikkaus. Minulla oli siis kaksi vaihtoehtoa, kumpikin urologi perusteli kantansa, miksi juuri tuo hoitomuoto. Sanoin V:lle, että pitääkö minun juuri nyt ratkaista, minkä hoitomuodon valitsen, niin hän antoi 3 päivää miettimisaikaa.
Potilaalla on toki itsemääräämisoikeus mitä tehdään. Tekisipä valinnan joko lääkäri tai sinä itse, niin mitään 100% varmuutta niiden paremmuudesta ei voi antaa tapauskohtaisesti. Molemmat toimivat.
Keskustelin vertaistukiryhmän kanssa, ja sain valtavan hyvää tietoa heiltä, jotka olivat kokeneet jomman kumman noista hoitomuodoista.
3 päivän jälkeen ilmoitin V:lle, että otan sädehoidon, ja niin tehtiinkin.
36 kertaa hoitoa ja sitten yksi Casodex päivässä. Hoidon päättymisestä on nyt 1,5 vuotta, kunto on hyvä, PSA on 0,0, ja huhtikuun loppuun saakka otan yhden pillerin.
Kun syöpä todettiin PSA oli 13,7 ja Gleason 8+8. Jokainen tapaus on erilainen, mutta punnitse rauhassa mitä teet. Molemmat hoitomuodot on todettu pitemmässä seurannassa varsin hyviksi.
Ota rauhallisesti, kyll se siitä!
- Re: Mitä hoitoa eturauhasen syöpään?ER
- Vastauksia ER:lleC61...
- Re: Mitä hoitoa eturauhasen syöpään?hraManson
- valitsin sädehoidonpinewood