Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Peräsuoliko pois?
Mulla ei ollut varsinaisia oireita, muuta kuin pieni veren vuoto ulosteeseen. Ei ollut kipuja, eikä muuta.Pyydä lähete pukaman hirttoon, niin siinä tilanteessa ainakin selviää, onko se pukama vai ei. Niin kävi itelläni.
Nyt minut on sitten leikattu (12.7.).
Olen nyt toipumassa kotona reilun viikon sairaalassa olon jälkeen. Olihan se aika iso operaatio. Peräsuoli pois, perä neulottiin umpeen ja lopullinen paksusuoliavanne mahalle.
Nyt kaikki toimii ihan hienosti. Avanne on helppohoitoinen ja siisti juttu. Vielä vähän syön kipulääkkeitä. Ainoa hankaluus on tuo perän vuotaminen. Isosta mahaviillosta otettiin tikit jo pois ja se parantuu hienosti. Peräpään haava vaan erittää vielä nestettä enemmän ja vähemmän. Mitenkähän kauan se on tommonen? Vähän turvoksissa vielä ja erittää sitä haavanestettä.
Ei oikein viitti paljon istua. Olen lähinnä kyljelläni ja seisaallani, ettei haava rasitu. Meen maanantaina poistamaan tikit siitä (selviäis vain jotenkin terveyskeskukseen niitä poistamaan). Kattokoon terkkari haavaa, onko se ok.
Muuten menee ihan "kivasti".
- Peräsuoliko pois?tapzu
- Re: Peräsuoliko pois?kikiki
- Re: Peräsuoliko pois?kikiki
- Re: Peräsuoliko pois?Pentti39
- Re: Peräsuoliko pois?tapzu