Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Mielelläni kuulisin lisää niistä sytostaattihoidoista

Minä sain kuusi sykliä bep hoitoja.
Ensimäisen syklinaikana ei ollut mitään erikoista havaitavissa, pientä heikouden tunnetta koska en syönyt tarpeeksi suoloja. Eka syklin toisella viikolla annettu pleomysili (tai jokin sellanen) sai aikaan niin korkean kuumeen että jouduin ensi apuun.
Toisen tai kolmannen syklin aikana lähti hiukset ja heikous oli jo sitä luokaa että en mielelläni kävellyt kun sängyn ja sohvan väliä. Suolat oli erittäin alhaalla vaikka join vaan vissyä ja napostelin suola paloja ja kuivaa lihaa. Sairaalan tuoksu alkoi tekemään pahaa. Etenkin se käsien desifiointi aina jota nykyään käytetään. Makuaisti alkoi katoamaan, tupakka ei edes käynyt mielessä.
Neljäs ja viides sykli oli aika saman laisia kun aikaisempi paiti että korvat alkoi tinnitämään ja hengästyin normaalista kävelystä. Suolat edelleen alhaalla. Loputkin karvat lähti, pois lukien kulmakarvat ja ripset.
Kuudettä sykliä vois varrata selaseen massiiviseen krapulaan, suuhun eritty selasta sylki vaahtoa jonka nieleminen alkoi oksettamaan. Valot häikäsi, äänet kaiku, hissin liike sai kaatumaan.
Inten siivi viikon jälkeen olevat rennommat kaksi viikoa sai olon kohentumaan todella paljon. sai voimia taas mennä hoitoihin. Minulla alkoi oksettamaan vasta viimeisillä sykleillä, kai ne pahoin vointilääkeet toimi niin hyvin. Veri arvot olivat aina selaset että hoitoja voitiin jatkaa (välissä toivoin että olisi ollut huonona että sais vapaata). Kotona jouduin pistään Neupogen piikejä kymmen kappaletta. Painoni nousi kun söin rasvaisia grilli ja kiinalaisia ruokia. Se on aikaa josta ei kauheasti muista mitään, kaikki on jotenkin utuista ja etäistä. Virtsan eritystä seuratiin koko ajan että nähdään munuaisten toiminta, tein tarpeeni kippoon sairaalassa. Se kusen haju alkoi vistottamaan ja lopetin sen purkitamisen.
Injektio neuloja ja varsinkin kanyylin näkeminen saa vieläkin huonon olon, yritän olla kattomatta niitä kun ne laittavat seuranoissa sen käteen.

Tässä tuli pajon pahoja puolia, mutta pitää muistaa että kaikilla tämä on erin laista. Itse en olisi kyennyt töihin. Hyvinä päivinä kävin työ paikalla moikaamassa kavereita ihan liikunnan vuoksi. Hoidon loppu päässä en enään voinut ajaa autoa. Tällanen suurin piirtein oli se, miten itse koin asiat.
Toipunut 82 | 13.8.2007 klo 17:30:14