Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: leikkaus vai sädehoito?!?
Morjens. Itse pohdin hoitomuotoa keväällä. Ensimmäinen lääkäri suositteli sädehoitoa, toinen leikkausta?Mitäpä tehdä? Kumpi parempi kokonaisvaltaisesti? Koska Gleason oli 4+4=8. Kyseeseen siis ei tullut itsesädettävät jyväset, vaan jäljelle jäi leikkaus tai sädehoito.
Valitsin sädehoidon, koska hoitomuotojen seurantatuloksissa ei ole juuri eroa.
Olen ollut sädehoidossa 36 kertaa ja loppui parisen viikkoa sitten. Kaikki meni ainakin minulla hyvin, tietysti pientä aristusta peräsuoleen tuli, mutta se oli kuitenkin pieni vaiva. Yhdessä sädehoidon kanssa asin hormoonipistoksen kerran kuussa. Sen haittoja olivat kuumat aallot ja naisväki ei kiinnosta yhtään. Virtsauksessa ei ollut mitään ongelmia. Tämä on kuitenkin hyvin yksilökohtaista, toisilla saattaa tulla voimakkaitakin reaktioita sädehoidosta.
Ainoa haitta on Casodex-tabletista aiheutuva sukupuolinen haluttomuus, kuumat aallotkin jäivät pois kun pistos muutettiin tablettiin.
Tällä hetkellä kunto mainio, käyn raivailemassa metsäpalstalla päivittäin ja kunto on hyvä.
En osaa sanoa enempää, vaikea valinta sulla on edessä, mutta molemmat toimii. Tsemppiä, ota oikea asenne sairauteen !
Minä ainakin olen luottavanen saamaani hoitoon ja asiantuntemukseen.
- leikkaus vai sädehoito?!?pinewood
- Re: leikkaus vai sädehoito?!?Toipilas
- Re: leikkaus vai sädehoito?!?pinewood
- Re: leikkaus vai sädehoito?!?Toipilas
- Re: leikkaus vai sädehoito?!?ER
- kolmas tie...pinewood
- Re: kolmas tie...Toipilas
- Re: kolmas tie...pinewood
- Re: kolmas tie...pinewood
- psa-noussut....pinewood
- Re: psa-noussut....Toipilas
- Re: psa-noussut....pinewood