Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Miehelläni on syöpä
Muutama viikko sitten mieheni sairastui pahaan yskään ja flunssaan, josta seurasi keuhkokuume. Keuhkotulehduksen vuoksi hänet passitettiin sairaalaan saamaan antibiootti hoitoa ja tässä yhteydessä otetut verikokeet paljastivat, että jotain on pahasti pielessä. Aids, hiv, tuberkuloosi olivat ensimmäiset epäilyksenaiheet, mutta luuydinnäyte paljasti vakavan verisairauden, leukemia, joka myöhemmin tarkentui, AMLMieheni on vähän yli viisikymppinen ja olemme olleet naimisissa yli kolmekymmentä vuotta. Hän on ollut hyväkuntoinen, liikunnallinen, ei tupakoi, joten tieto tällaisesta sairaudesta tuli yllätyksenä. Yhtä hyvin olisi voinut salama iskeä pilvettömältä taivaalta.
Olen hieman aviopuolisoani vanhempi, enkä ole koskaan kuvitellutkaan jääväni yksin.
Taudun paljasuttua olen ehtinyt käydä mielessäni läpi kaikki mahdolliset vaihtoehdot, mutta yhäkin näen päällimäisenä paranemisen.
Yksi sytostaattijakso on takana. Viikon kotiloman jälkeen alkoi toinen hoitojakso, joka nyt näyttää sujuvan paremmin kuin ensimmäinen.
Miehelläni on useita sisaruksia ja he kaikki olivat myös järkkyttyneitä vakavasta sairaudesta, vastaavanlaista ei kenelläkään ole ollut. Suhtautuminen osalla oli aluksi, niin kuin olisi kuolemantuomio julistettu.
En ole heille kenellekään pelkojani tai tunteitani uskaltanut näyttää, oikeastan olen itsekin yllättynyt, mistä moiset voimat ´"pakastaa" tunteet , olen saanut.
Mieheni kaikki sisarukset ovat antaneet verinäytteet mahdollista kantasolusiirtoa varten Kenenkään kudostyyppi ei ollut sopiva, ja nyt haetaan ulkopuolista luovuttajaa.
Nyt elän vain päivän ja viikon kerrallaan, en edes ajattele pitemmälle.
Näin se vain elämä opettaa...
- Miehelläni on syöpäMikla
- Re: Miehelläni on syöpämianna
- Re: Miehelläni on syöpänananeiti