Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kokemuksia Neulasta -valkosolujen kasvutekijästä
Hei kaikille! Olen seurannut keskusteluja jo muutaman kuukauden, mutta nyt ajattelin itsekin laittaa viestiä. Minulle määrättiin ekan Taxoteren jälkeen Neulasta -nimistä valkosolujen kasvutekijää, jonka itse pistän aina syton jälkeisenä päivänä. Ekan Taxon jälkeen kun neutrofiilit laskivat niin alas, että seuraavaa hoitoa piti siirtää ja sain kaikenlaisia ikäviä tulehduksiakin, joihin sitten piti syödä antibiootteja. Nyt veriarvot ovat pysyneet hyvinä. Onko kellään kokemuksia tästä kasvutekijästä? Joudun siis pistämään sitä yhteensä 5 kertaa, ja vähän mietityttää sen pitkäaikaisvaikutukset luuytimen toimintaan. Onkologi vakuutti, että näin vähäisellä käytöllä ei olisi esim. leukemian riskiä! En ollut itse edes ajatellut tällaista riskiä ja nyt en saa tuota ajatusta pois mielestäni...Minulla oli gradus 3, her2pos, hormoninegatiivinen ja n. 4 cm kokoinen kasvain. Vas. rinnan kokopoisto, kainalon tyhjennys (3:sta imusolmukkeesta löytyi tautia) tehtiin maaliskuun lopulla, sain 9 Herceptiniä, 3xTaxotere ja ensi viikolla alkaa 3xCEF. Syksyllä sitten vielä 5 viikkoa sädettä. Ikää minulla on 36 vuotta.
- Kokemuksia Neulasta -valkosolujen kasvutekijästäJulma-Kumma