Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Iso rintakasvain ?
Leikkauksen jälkeen tosiaan yllättivät tunnottomuus, liikeratojen "häviäminen" ym. Toivon kuitenkin Sinulle voimia että jaksaisit sen jumppasi pari kertaa päivässä tehdä. Itse olen tehnyt kokoajan, ensin välillä hampaat irvessä, mutta nopeasti sen edistyksen huomaa. Se on myös tärkeätä että saisi niitä mahdollisia kuivuvia imuteitä itse venyteltyä auki, se ei välttämättä ole kovin mukavaa kun niitä voimalla joku muu hoitelee. Myöhemmässä vaiheessa voi ovenkarmiin kiinnitetyn jumppatangon avulla sitä venytystä sinne myös sada (juu ei täydellä painolla roikkuen mutta niin että oikein tuntuu). Lisäksi iltaisin varsinkin tvn katselun yhteydessä tein sormilla sitä pumppausliikettä pehmeän silikonipallon kanssa. Minulla nämä ovat pitäneet käden liikkuvuuden ja kunnon suht hyvänä. Voihan niitä ongelmia tulla vaikka myöhemmin, mutta uskon että hiukan siihen voi itse näillä keinoin vaikuttaa.Ja älä murehdi, pääset kyllä varmaan pikkuisen puutarhaakin ropsuttamaan, kaksi kuukautta leikkauksesta haravoin ja pieniä hommia kättä kuunnellen olen voinut tehdä. Hanskat vaan pitää muistaa!
Noihin patologin lausuntoihin vielä, itse sain tiedot kirurgin jälkitarkastuksessa noin kolman viikon kuluttua mutta alueeittain tietty vaihtelee. Syöpälääkäri tuli siitä parin viikon päästä.
Odottaminen on tosi raskasta!! Koeta jaksaa ja nauttia kauniista kevätkesän päivistä ja pitää se päämäärä mielessä silloinkin kun tää matka tuntuu täysin epäoikeudenmukaiselta ja liia raskaalta
- Iso rintakasvain ?Sirkkis
- Re: Iso rintakasvain ?hellätaimi
- Re: Iso rintakasvain ?Sirkkis
- Re: Iso rintakasvain ?palsternakka
- Re: Iso rintakasvain ?vitamiinit
- Re: Iso rintakasvain ?Cuskan Alec
- Re: Iso rintakasvain ?"TRI-atloonari"
- Re: Iso rintakasvain ?vitamiinit