Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Iso rintakasvain ?
Hei !Kiitokset tervetulotoivotuksista ! On vielä niin vaikea tajuta välillä, että on todella vakavasti sairas. Kävin tänään naisystäväni kanssa syömässä äitienpäivälounasta merenrannalla sijaisevassa ravintolassa. Aurinko paistoi ja paljon oli tuttuja, jotka jututtivat. Sen jälkeen ajelimme, kävimme myös merenrannalla. istutin orvokkeja äidin ja isän haudalle. Tein kotonakin hieman pihatöitä. Maa tuoksui ihanalle ja multa tuntui sormissa taivaalliselta ! Kohta näitä ei samalla tavalla voi enää tehdä , mutta voihan silti istua varjossa ja haistaa tuoksuja ! Jospa tänä vuonna saisin enemmänkuin aikaisempina vuosina pua omakotitalon pihatöihin!
Minäkin olen eronnut ja en elä parisuhteessa. Olen myös kuntoutuspuolella palveluntuottaja, joten katastrofi tässä on tulossa taloudellisesti. Toisaalta ajoittainen työntekokin on mahdollinen, jos kunto sallii. Itselleni ei löydy sijaista, vaikka pystyisinkin palkan maksamaan.
Olin vuonna 2010 aikavälillä kesäkuu-lokakuu 2.päivä Tampereella mukana lähimmän ystäväni saattohoidossa. Hänelle ei pystytty tekemään mitään hoitoja, vaan hän joutui suoraan diagnoosin jälkeen Pirkanmaan saattohoitokotiin. Olin lomani, joka toisen viikonlopun hänen luonaan.Asuin saattohoitokodin alakerrassa. Joka ilta puhuimme puhelimessa 5 min.-90 min. En ole koskaan oikein selvinnyt siitä. Näin paljon kuolevia ihmisiä, tutustuin heihin, otin osaa talon toimintaan. Kun ystäväni lopulta kuoli ( aluksi aikaa annettiin vain vajaa kuukausi ), tuntui siltä, etten itsekään siirtynyt kunnolla elämään. Olimme yhdessä valmistautuneet kuolemaan, odottaneet sitä ha vain hän lähti. Ystävälläni oli sappi-, maksa,haimasyöpä, joka levisi lopulta aivoihin. Koko aikana hänen kipunsa voitiin hoitaa ( kipulaastarit, morfiini suun kauttajne. ) eikä hän ollut kipeä kohtuuttomasti. Ainoastaan viimeiset kaksi päivää hän oli sängyssä ja henkisesti ulottumattomissa.
Jollakin tavalla muistot ystävästäni lohduttavat kuitenkin. Jos tässä omalla kohdallani käy huonosti, uskon, että siellä on hän odottamassa, näyttämässä tietä.
Nyt meni tosi nyyhkytarinaksi ! Toivottavasti en ole ketään pelottanut, enkä saanut surulliselle mielelle ! Paljon olen kuitenkin ajatellut ystävääni, en pelolla vaan rakkaudella ja suunnatt
Tiedänhän minä, että koko tarinaani ei ole vielä kirjoitettu. Saan käsikirjoituksen vasta sitten, kun leikattu rinta ja imusolmukkeet on tutkittu ja analysoitu ja kun levinneisyystutkimukset myöhemmin on tehty. En ole pessimisti, vaan realisti ja minulle on helpompaa varautua pahimpaan. Olen niin kauan jo joutunut hoitamaan kaikki itseäni, kotiani, lapsiani, työtäni koskevat asiat yksin, että nytkin käytännön järjestelyt jo ennakkoon pyörivät mielessä.
Halaus Teille kaikille, Rakkaat Sisaret !
Sirkkis
- Iso rintakasvain ?Sirkkis
- Re: Iso rintakasvain ?hellätaimi
- Re: Iso rintakasvain ?Sirkkis
- Re: Iso rintakasvain ?palsternakka
- Re: Iso rintakasvain ?vitamiinit
- Re: Iso rintakasvain ?Cuskan Alec
- Re: Iso rintakasvain ?"TRI-atloonari"