Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaukseen menossa

Moi vielä Usva,

Minulle on sanottu että hoidot aloitetaan n. 6-8 viikkoa leikkauksesta, ja että haavojen pitää olla kunnossa silloin. Ymmärsinkin viestisi niin, että olit ajatellut voivasi mennä matkalle koska minusta voit, ainakin näiden minun saamieni tietojen mukaan. Lisäksi ekassa tapaamisessa kaiketi suunnitellaan vasta hoitoja eikä vielä aloiteta niitä.

Paperit lähtevät Naistenklinikalta Syöpätautien klinikalle jälkitarkastuksen jälkeen, joka on yleensä n. 2 viikkoa leikkauksen jälkeen. Siitä kahden viikon sisällä pitäisi tulla se aika, eli jos minä en saa sitä ensi maanantaihin mennessä soitan sinne ja kysyn ovatko paperini tulleet sinne - näin kehotettiin tekemään. Ja kuten Merituuli sanoi niin siinä kohtaa voit todella itsekin soittaa sinne ja esittää toiveen siitä että voisit tuon matkan tehdä. Käsittääkseni hoitojen aloittaminen ei ole niin viikon päälle kuitenkaan.

Merituuli sanoi muitakin asioita; tuosta hormonivalmisteesta joka todella tulee vain niille joiden syöpä on sillä hoidettavissa. Minäkään en oikein tiedä mikä se on :)

Minäkin olisin toivonut vähän tarkempia tietoja Naistenklinikalta, mutta kaikkihan on hyvin yksilökohtaista. Kuten myös sinun hoitosi. Sytostaatteja tiputetaan kolmen viikon välein tai jos veriarvot ovat huonot tai on jotain muuta (?) ongelmaa niin sitten voi väli olla pidempi. Joten siihen menee todella 4.5 kk. Toiset käy töissä osan tai koko ajan, toiset ovat koko ajan saikussa. Riippuu työstä varmaan ja tietty omasta jaksamisesta. Toisia työ piristää, toiset eivät voi kuvitellakaan tekevänsä mitään. Ja toiset voivat liian huonosti ollakseen töissä.

Tällaisia.

Itselläni jatkuvat ongelmat kainalon kanssa nyt neljättä viikkoa, edelleen kerääntyy nestettä ja on banaani kainalossa. Huokaus.

thunder
thunder | 7.6.2007 klo 18:49:25