Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: uusi rinta poistetun tilalle
Minulla todettiin rintasyöpä 2005.Sain diaknoosin 10.03.2005.Ensimmäinen leikkaus tehtiin maaliskuussa osapoisto.Kolmen viikon päästä sai kirjeen.S e oli torstai päivä.Kirjeessä sanottiin,että koko rinta poistetaan maanantaina.Sai sädehoidon ja antiestrogeeni viisi vuotta.Olin yli kolme vuotta yksirintainen.Olin yli vuoden leikkausjonossa.Sai sitten loppujen lopuksi peruutuspaikan.Sairaalasta soitettiin maanantaina tulenko sairaalaan tiistaina,että leikataan keskiviikkona.Minulle tehtiin uusi rinta selästä ld-kielekkeellä.Toista rintaa pienennettiin ja kohotettiin.Leikkaus oli rankempi kun olin osannut odottaa.Minut vietiin ensimmäisenä leikkaussaliin ja tuotiin osastolle takaisin 18.30.Minulla oli kaksi dreeniä oikealla puolella yksi vasemmalla ja lisäksi pissakatetri.L eikkausta seuraavan päivän olin aika kaasuissa.Olin sairaalassa viisi vuorokautta leikkauksen jälkeen.Arpi tuli 92cm verran.Aluksi tuntui,että rintojen alla oli puristava panta.Haava ei parantunut heti.Yksi tikin väli oli auki.Sain siihen antibioottikuurin.Nyt vaivana on ollut,että selän haavaan tulee nestettä.Minulta puntoitu kuusi kertaa yhteensä 630ml .Pitää taas huomenna soittaa päivystykseen,että pääsen puntioon.Niin unohdin mainita ,että uusiorintaan tuli pieni silikooni.Kuppkoko pieneni b:stä ahan.Vaikka leikkaus oli rankka en kadu yhtään ,että kävin läpi sen.Maaliskuussa tulee neljä vuotta.Nyt tuntuu.että voin sulkea oven syövälle ja elää normaalia elämää.Leikkauksen jälkeen tuli tyhjä olo,että mitä nyt odotetaan.Totesin ettei nyt tarvitse odottaa mitään.lumipalloheisi.Niintoivottavasti tämä esimerkki tuo sinulle toivoa,että elämää on syövän jälkeen.- uusi rinta poistetun tilallesirkku66
- Re: uusi rinta poistetun tilallekarlip11
- Re: uusi rinta poistetun tilalleelämänkulkija
- Re: uusi rinta poistetun tilallePipla Hörö
- Re: uusi rinta poistetun tilalleLeenastiina