Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunkaulan syöpä

Kiitos tsemppauksesta! :)

Tässä on vierähtänyt nyt yli kuukausi diagnoosin jälkeen ja siinä ajassa kyllä tapahtunut jo vaikka mitä. Olen siis ollut leikkauksessa, kasvain oli liikkuva, joten "pääsin" leikkaukseen! Leikkaus onnistui hyvin, kohtu, kohdunkaula, munanjohtimet ja kaupan päälliseksi umpisuoli poistettiin. Munasarjat jäivät, mutta katsotaan onko niistä mitään jäljellä sädetyksen jälkeen. 33 kpl imusolmukkeita poistettiin, joista kaksi olivat normaalia isompia, näistä mistään ei kuitenkaan syöpää löytynyt, luojan kiitos!

Nyt toivun leikkauksesta, mielestäni aika hyvin. Pystyn jo elämään suht normaalia elämää vaikka avoleikkauksena tehtiin. Pääkoppa edelleen hieman sekaisin ja sen selvittelyyn varmaan tovi vierähtää...
Saan päälle vielä kemosädehoidot, koska kasvaimeni oli niin iso. Läpimitaltaan 5 cm (stage IIa) Gradus oli kuitenkin 1, joten jotain hyvää jos näin voisi sanoa. Lääkäri kertoi, että leikkauksessa silmämääräisesti saatiin kaikki pois, joten siinä toivossa nyt elän ettei tulisi enään uudelleen. On totta ettei ennustelukuja kannata katsoa kun kaikilla on kuitenkin erilainen syöpä. Olen kuitenkin toiveikas tulevaisuuden suhteen, vaikka se pelottaakin. Olen kuitenkin päättänyt ettei tämä idioottitauti minua hautaan vie!!!

Nyt siis kevättä kohti ja rankkoja hoitoja edessä, mutta toivotaan että tämä olisi tämän jälkeen tässä! Voimia sinulle myös ja peukut pystyyn ettei ilmaannu enää mistään!

Aurinkoista kevään odotusta! :)
emily80 | 15.2.2011 klo 23:40:04