Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunkaulan syöpä
Minulla todettu kohdunkaulan syöpä, harvinaisempi viikko sitten. Ahdistaa, pelottaa, itkettää tuleva... Oli lohduttavaa kuulla, että samassa tilanteessa on muitakin lasten vanhempia. Olen masentuneena ajatellut, että miksi tämä piti minulle tulla, mitä olen elämässäni tehnyt väärin. Minulla on 1,5v. lapsi ja suurin pelkoni on, että mitä jos hän jääkin ilman äitiä. :(Ensi torstaina saan tiedon jatkosta. Tähän mennessä tarvittavat tutkimukset tehty ja lääkäri soitti eilen kertoakseen väliaikatietoa. En vieläkään ymmärrä, oliko soitto hyvä vai huono. Hän kertoi ettei ole levinnyt mihinkään muihin elimiin, mutta leikkaus ei välttämättä onnistu. Kasvain 4*3,5cm kokoinen ja käsittääkseni kasvaa leveyssuunnassa.Kaiken tiedon olen etsinyt netistä, vaikka lääkäri kielsi menemästä nettiin. Häneltä en juurikaan ole kysymyksistä huolimatta saanut tietoa. En siis varmaan itsekään tajua, että olen oikeasti SAIRAS! Olen siis aina ollut terve ja nytkään ei muita vaivoja ole kuin limainen valkovuoto, jonka takia olen lääkäriin alunperin mennyt. Tämä syöpä kun ei normaalissa papassa näy, oli onni että pääsin papa tuloksen 2 kanssa kolposkopiaan, jossa syöpä todettiin. Ärsyttää ja suututtaa lukea kohdunkaulan syövästä tietoa kun siellä toitotetaan, että syöpä estettävissä seulonnoilla. Olen kuuliaisesti aina käynyt seulonnoissa ja kesäkuussa olen ollut joukkotarkastuksessa, jossa tulos 1. Loka-marraskuussa yksityisellä tämän vuoto-ongelman takia ja tulos 2. Marraskuussa ultrattiin ja kohdunkaulalta löytyi epämääräinen möykky. Siitä otettiin näyte ja tulos normaali, eli ei syytä huoleen. Joulukuun lopussa kolposkopia missä silloin yksityinen oli lähettänyt minut tämän möykyn poistoon. Kolposkopian yhteydessä otettiin papa, jonka tulos 3 ja koepaloissa selvää syöpää...
Nyt siis eletään "normaalia elämää" niin kuin lääkäri kehotti ja odotetaan torstaita ja tuomiota. Mietin pääni puhki, että jos ei voi leikata, vaan saan kaikki muut hoidot, niin voiko silti kasvain hävitä/voinko jopa parantua kokonaan? Näen vain silmissäni, että hoidoilla annetaan vain lisää elinaikaa ja vuoteessa kärsin ja odotan huonovointisena elämän loppua. Yritän tsempata itseäni, että jos vaikka eloonjäämisprosentti on 30%, niin miksi minä en voisi tuossa 30% olla!?? Pitää siis yrittää saada tästä tiedosta huolimatta elämästä uudelleen kiinni ja nauttia jokaisesta hetkestä. Nyt kun voin vielä loistavasti, en voi ymmärtää, että kohta voin ollakin vain vuoteenomainen. AHDISTAVAA!!!
- kohdunkaulan syöpäpijar
- Re: kohdunkaulan syöpäMinni 2
- Re: kohdunkaulan syöpämummo46
- Re: kohdunkaulan syöpäkesä06
- Re: kohdunkaulan syöpäemily80