Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vuoden taival takana - nyt alkavat uudet haasteet!

Minulla vuosipäivä täyttyi tänään. Nyt on onnen päivä. Tasan vuosi sitten heräilin leikkauksesta enkä tiennyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Onneksi. Päiväkirjaa olen minäkin pitänyt tosi tarkasti ja edelleen kirjaan sinne vointini.

Agressiivinen tyyppi vaati sytot, säteet + 14 kerran Herceptin hoidot. Ne tuntuivat olevan ikuisuuden kestävä aika. Vaivojani olen valitellut täällä ja ihania kanssakulkijoita on matkalleni riittänyt. Kiitos teille kaikille.

Heti säteiden jälkeen tammikuussa aloitin osa-aikatyöt ja yritin irrottautua sairastamisesta. Huomasin että työ onkin parasta terapiaa, vaikkakin muisti palautui joka kolmas viikko kun matkasin Herceptiineille. Kerta kerran jälkeen olen ollut väsyneempi ja väsyneempi. Onnekseni nyt alkoi elokuuhun kestävä loma, en väsymykseltäni jaksaisi käydäkään edes osittain töissä. Jäljellä olisi vielä 4 tiputusta.

Viikko sitten kävin mammografiassa. Ultraa ei ollut lähetteessä, mutta vaadin sen ja niin se otettiin. Lääkäri tutki ja ihmetteli kuinka arpikohta on paksuhko ja kainalon imusolmukekin näytti suurelta. Hän ehdotti että varmuuden vuoksi kannattaa ottaa neulanäyte. Karkeaneulanäyte leikkauskohdasta ja ohutneulanäyte kainalosta. Viikon olen pelon vallassa odotellut tuloksia ja tänään kuulin lääkäriltä, että kaikki on hyvin.

Olen tiedosta tosi onnellinen ja kiitollinen. Nyt avasin jo viinipullon 1. vuosipäivän kunniaksi ja lähdin kissan kanssa kesämökin rauhaan uutispimentoon.

Käsittämätön väsymys on edelleen mysteeri. Herceptini ei pitäisi vaikuttaa siihen. Verenpaine on sairaalassa mitattuna pilvissä, kotona normaali. Pulssi huitelee istuessa arvossa 80. Lääkäri oli tästä huolissaan. Lääkäri tutkii vielä sydänarvojeni kehitystä ja voi olla, että ihan kaikkia Herceptin coctaileja ei minulle tiputellakaan. Kilpirauhasarvot tsekataan myös.

Vuosipäivän ohitettuani aion nauttia kesän jokaisesta päivästä täysin siemauksin. Kumpa vain osaisikin olla murehtimatta tulevaa. Tämä onnen tunne on kuitenkin juuri nyt sanoin kuvaamaton.

tullis | 14.6.2012 klo 23:04:45