Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Vuoden taival takana - nyt alkavat uudet haasteet!
Minullakin on yksi vuoden etappi tulossa...juhannusaaton aattona vuosi sitten sain tiedon, että sairastan rintasyöpää, ihmeellistä kyllä, otin tiedon vastaan hyvin rauhallisesti, mieheni melkein oksensi, kun tajusi mitä tietoa vastaanotin puhelimessa. Itse kävin suurimman järkytyksen läpi seulonnan uusintatutkimuksessa, kun otettiin paksuneulanäytettä, itku tuli kun sattui niin helkkaristi, eikä itkusta meinannut tulla loppua millään, kun tajusi mitä tässä nyt tutkitaan.Rankka taival on takanapäin, runsas viikko sitten olin ensimmäisellä kontrollikäynnillä syöpäpolilla, kaikki hyvin, lääkärin viesti oli: nyt syöpä syrjään ja nauttimaan elämästä ja kesästä.Meneillään on viiden vuoden aromataasiestäjälääkitys, sivuoireet ovat helpottaneet, pärjään hyvin lääkityksen kanssa, lääkri sanoi, että ko. lääkitys estää hyvin syövän uusimisen, joten pelko pois, se oli hänen saatesanat minulle.
Mitä tänään: osaan taasen jo hassutella, osaan taas nauraa sydämeni pohjasta, en enää takerru ajatukseen syövän uusimisesta.
Nyt nautin puutarhastani, olen jaksanut puuhastella sen parissa kevään ja alkukesän ajan, saan ohikulkijoilta ihastuksen kommentteja, mikä tuntuu hyvältä. Nyt voin jo jopa kommentoida niin turhanpäivästä kysymystä kuin kuka on Suomen seksikkäin mies: tietenin Lauri Tähkä!
Minun mieheni on kuitenkin kaikkein paras: hän on tukenut minua koko tämän kamalan reissun ajan todella loistavalla tavalla. Sairaus syvensi meidän suhdetta todella paljon, sen olemme molemmat todenneet.
Sain myös tämän sairauden myötä itselleni uuden ystävän potilastoverista, mikä on aivan ihana asia, sain parasta mahdollista vertaistukea tämän reissun aikana. On se jännää, me aiemmin täysin ventovieraat ihmiset olemme nyt hyvin läheisiä ihmisiä toisillemme kokemustemme myötä. Näin elämä kuljettaa!
Oikein ihanaa kesää kaikille tämän palstan käyttäjille!
- Re: Vuoden taival takana - nyt alkavat uudet haasteet!Sini-likka