Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

CEF-hoito alkamassa

Hei!

Luin aikaisempia viestejä, joissa oli vähän verrattu Taxon ja CEF:n aiheuttamiin sivuoireisiin. Haluaisin kuitenkin vielä tietää, meneekö siitä yleensä makuaisti? Taxosta minulla meni, ja vasta kolmannella kerralla tiesin pyytää jäitä suuhun, mutta eivät ne minulla auttaneet. Mietin, kannattaisiko CEF:n aikana jäitä kokeilla, vai tuleeko siitä yleensä näitä ongelmia?

Toinen asia, mitä mietin, että minulle annettiin Neulasta-piikit jokaisen Taxon jälkeen ja valkosolut pysyivät varmaankin sen avulla sitten normaalina. Kahden viikon päästä saan ensimmäisen CEF:n (yhteensä sitä tulee kolme kertaa), ja sen aikana Neulasta ei pistetä. Miten muilla on ollut, oletteko silloinkin pistäneet, ja jos ette, miten arvot ovat pysyneet?
Minulla on vielä ikävästi, kun hoitopäivä on maanantai, niin joudun käymään labrassa jo perjantaina, joten voi olla, että arvot eivät ehdi kolmen viikon tauon aikana nousta? Ainakin hoitaja sanoi, että siinä parissa päivässäkin voisivat paljon korjaantua. Ajattelin kysyä lääkäriltä, josko päivää voisi vaihtaa tiistaiksi, niin voisin mennä labraan sitten vasta edellisenä päivänä.

Minulla tosiaan viikko sitten oli kolmas Taxo, täydellinen väsymys kesti vain yhden päivän, mutta sellainen vähän lievempi voimattomuus tuntuu vieläkin jatkuvan, ja pienetkin askareet ottavat koville. Myös lievää pahoinvointi on ilmennyt, vaikka kahden ensimmäisen hoidon aikana ei sellaista ollut. Vatsa on myös ollut huomattavasti ongelmallisempi.

Kiitos taas etukäteen vastauksista!
t. Ellinoora
ellinoora | 4.2.2008 klo 09:40:00