Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ei tuu mitään
Kyllä tämä meidän ihmismieli on niin kummallinen! Juuri kun ollaan läpikäyty elämämme ehkä vaikein kriisitilanne ja olemme selvinneet siitä tosi hyvin päivä toisensa jälkeen sinnitellen ja meillä on vielä nyt asiat kohdallaan, niin sitten iskee unettomuus, masennus tai säryt. Nyt pitäisi ilon olla ylimmillään, mutta näin ei kuitenkaan ole.Minä olin jo kesällä Herceptiinin aikaan uneton. Tammikuussa alkoi Letrozole. Heräilen muutamia kertoja öisin, toki usein jalkojen särky herättää. Olen valvonut muutaman kerran koko yön.En ole turvautunut lääkkeisiin, yritän rentouttaa itseni mahdollisimman hyvään asentoon. Pidän silmät kiinni ja hengittelen rauhallisesti.Päivisin lepäilen pari kertaa, en kuitenkaan pysty nukahtamaan. Tämä onnistuu vielä näin, koska olen vuorottelulla.Masennuksen puolelle minulla ei vielä ole kääntynyt. Mutta nyt huomaan, että kelaan usein vuosi sitten tapahtuneita asioita. 6.5. otettiin paksuneulanäyte ja sen jälkeen alkoi "piinaviikko." Elän nyt tuota piinaviikkoa uudelleen ja se ei tunnu oikein mukavalle. Voi olla, että tälläkin on jokin tarkoitus toipumisen suhteen.Olen kuullut sanottavan, että vuosi hoitojen loppumisesta on vielä vaikeaa aikaa, mutta sen jälkeen helpottaa.
Onko teillä nyt hormoonihoito menossa, eli sehän voi vaikuttaa tähän unettomuuteen ja masennukseen, kuten myös ns. hyppysärkyihin.
Yritetään pitää se masennuksen peikko poissa kaikin mahdollisin keinoin!
terv gugi53
- ei tuu mitääntuike
- Re: ei tuu mitäänHelena1961
- Re: ei tuu mitäänriitta47
- Re: ei tuu mitääntullis
- Re: ei tuu mitäänItkevä Enkeli
- Re: ei tuu mitäängugi53
- Re: ei tuu mitääntuike