Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Lisääkö syöpälääkitys benigni-kasvainten kehittymistä..?

Pohdituttaa tämä asia. Taidanpa mennä tutulle syöpälääkrille asiaa kyselemään. Olen käyttänyt tuota Tamofenia kolme vuotta ja tämän vuoden alusta Arimidexia. Tiedän kyllä pakkausselosteen sivuoireet, joiden kanssa elän vaihtelevasti. Jossain lääkelaitoksen sivustolla oli julkaistu tutkimus, että koe-hiirillä ko. lääke tuotti hyvänlaatuisia munasarjakasvaimia melko paljonkin.

Olen itse terveydenhoidon ammattilainen, mutta en tietenkään ole mikään special-tietäjä noissa syöpä-asioissa. Minusta vaan vahvasti tuntuu siltä, että nämä antiestrogeenilääkkeet kehittivät sivutuotteena tuon nyt 6 cm pituisen tuumorin munasarjaani. Se siis leikataan ensi vuoden alussa, jos ensi kontrollissa on tapahtunut muutoskehitystä.

Nyt mietin näitä naiseus-juttuja. Te, jotka olette kokeneet kystien/kystan poiston postmenopausaali-iässä, miten se vaikuttaa libidoon. Kun munasarjat napsaistaan irti, niin seuraako siitä normaalin seksuaalisen aktiviteetin laskusuunta. Tätä elämää kun on vielä jäljellä, niin mietin kaikenlaisia koskettavia asioita maan ja taivaan alla.

anuliisa | 10.10.2009 klo 11:37:40