Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hyviä vinkkejä sytoja odotellessa?
hei!Edelliseen kattavaan ohjeistukseen ei ole paljoa lisättävää. Suun/hampaiden tilanteen kontrolli on tärkeää..siitä en itse saanut ohjeistusta ennen hoitojen alkua.
Nyt kun viimeinen sytostaatti on juuri saatuna niin jotain kuitenkin on mielessä päälimmäisenä.
muista ,että kaikki eivät saa "pahimpia " sivuvaikutuksia.
Huolehdi siitä,että saat "sairastaa"ja,että tarvitset lepoa.Sinun ei tarvitse jaksaa sairastamisen tässä vaiheessa kaikkea entiseen malliin.
Infoa siitä läheisiäsi.
pahoivointilääkkeitä on monenlaisia ja "sopivat " löytyvät elleivät ensimmäiset tepsi.
Raitis ulkoilma auttaa voimien mukaan huonoina pävinä.
Minulla oli tapana hankkia jääkaappiin valmiiksi juotavaa ja syötävää hoidon jälkeisille päiville...Hapanmaitotuotteet tuntuvat maistuvan monille.
Huomasin myös ,että on hyvä syödä kunnolla ,jos hoito on esim myöhemmin päivällä..välillä unohtui..
Nesteiden juonti on tärkeää!!
Apteekin perusvoiteella voi "rasvailla "limakalvoja esim joka alapesun yhteydessä..toimi minulla hyvin.
Nämä ohjeeni liittyvätkin jo itse hoitojen alkamiseen huomaan,mutta ei se niin monimutkaista ole..Selviydyt kyllä!
Itse huomasi ,että juuri kun hoidot tulivat "tutuiksi", niin ne loppuivat.
Nauti kesäpäivistä!!hanki kivaa lukemista varalle!!
Tsemppiä!!! Toivoo juuri sytostaattihoidot läpikäynyt kultsikki..
- Re: Hyviä vinkkejä sytoja odotellessa?kultsikki
- Re: Hyviä vinkkejä sytoja odotellessa?Rantamaikki