Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Leikkaista ja sädehoitoa odotellessa, sairaslomaa pohtien
Olen suhtautunut rintasyöpätietoon kokolailla rauhallisesti. Onko auttanut se, että kerroin heti kaikille eikä kukaan ole suhtautunut voi-voi-sua-ressukkaa -tyyliin vaan syövästä on keskusteltu vähä tyyliin sitkeä flunssatauti vai tuleekohan joku järkkytyskohtaus takautuvasti.... Tänään kävin polilla kuulemassa leikkaussuunnitelman sekä keskustelin syöpähoitsun kanssa käytännön asioista.Ensi tiistaina tehdään varjoainekuvaus ja saan myös tietää, mihin aikaan keskiviikkona menen sairaalaan leikkaukseen. Suostuin kirurgin ehdotukseen säästävästä leikkauksesta, vaikka olin päättänyt, että kaikki pois; olen aika rinnaton eikä rinnat ole koskaan ollut mulle mikään juttu, jos olisi, mulla olisi ollut silikoonirinnat jo 30 vuotta. Suostuin säästävään, kun kirurgi perusteli riittävän hyvin kantansa.
Ilmeisesti tulen samaan ainakin sädehoitoa jälkeenpäin. Oletteko olleet sairiksella sädehoitoajan? Mulla on sellainen työ, että joko olen töissä koko työajan tai sairiksella, jolloin paikalleni saa sijaisen, mutta hommat ei tosiaan pelitä, jos joudun lähtemään päivittäin sädetykseen.
piiku
- Leikkaista ja sädehoitoa odotellessa, sairaslomaa pohtienpiikup