Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Leikkaista ja sädehoitoa odotellessa, sairaslomaa pohtien
Terve !Minä sain syöpädiagnoosin reilut puoli vuotta sitten, aggressiivinen ja levinnytkin - nyt on sytot takana ja sädehoidot meneillään. Mielestäni olen henkisesti selviytynyt asiasta erittäin hyvin, ja hoidotkin ovat sujuneet hienosti. Kuitenkin halusin pitää ihan kunnon sairausloman nyt kun sitä melkeinpä tyrkytetään, ensimmäistä kertaa elämässä, ja loma jatkuu sädehoitojen loppuun asti, ts olen sairauslomalla melkein 8 kk putkeen.
Aluksi tuli melkein huono omatunto tällaisesta, mutta nyttemmin olen huomannut, että psyykeni tarvitsee tämän, sillä myös tunne-elämä tarvitsee aikaa toipumiseen, ja vaikka työ voi jollain lailla olla terapeuttistakin (riippuu tietty työn luonteestakin), olen nauttinut siitä, että olen vihdoinkin oppinut hieman hidastamaan tahtia ja tinkimään kaikenmaailman vaatimuksista. Toimettomana en ole suinkaan ollut, tekemistä on riittänyt yllin kyllin.
Hyvin yksilöllisiä nämä jutut ovat, ja sinun tilanteesi vaikuttaa olevan paljon parempi, koska syöpäsi on kaikesta päätellen "kilttiä" laatua - ehkä jaksat ja pysyt hyvinkin käydä töissä säteiden ajan. Ainakin täällä HUSin alueella koneet pyörivät klo 8-20, joten työssä käyvänkin on helppo saada itselle sopivia aikoja.
Tsemppiä sinulle !
- Re: Leikkaista ja sädehoitoa odotellessa, sairaslomaa pohtienPallu