Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyövän periytyvyydestä, tietääkö kukaan?
Hei!Olen 24v nainen ja minun äitini sairastui lobulaariseen rintasyöpään viime maaliskuussa. Äitini on 52v. Syöpä löytyi seulonnassa, sattumalta siis. Kasvain oli vain toisessa rinnassa, kooltaan 1.7cm ja kainalosta löytyi yhdestä imusolmukkeesta syöpää,joten ne poistettiin kaikki. Lisäksi äiti sai sytostaatteja ja sädehoitoa. Hoidot ovat juuri loppuneet, paitsi se 5-vuoden lääkitys jatkuu. Syöpä oli toiseksi aggressiivisinta laatua. Voiko äitini sanoa parantuneen? Kuinka helposti tämä syöpä uusii? Voihan tästä parantua pysyvästi?
Äitini äidiltä on myös poistettu kasvain rinnasta, joka vasta leikkauksessa osoittautui hyvänlaatuiseksi. Ja sitten tämän kyseisen mummoni sisko on kuollut rintasyöpään. Siskoa äidilläni ei ole, joten hänen mahdollisesta sairastumisestaan emme saa tietoa. Minulla on myös sisko 18v ja pelkään, saammeko me myös syövän. Jo äidin menettämisen pelko on tuskallinen, se riittäisi. Lisäksi minulla on pieni tytär, 2-vuotias ihana prinsessa.. Suren häntäkin jo. Kaikkea sitä miettiikin, kun elämä heittää häränpyllyä. Pelottaa vaan niin paljon rakkaan äitini menetys.
- Rintasyövän periytyvyydestä, tietääkö kukaan?sesilia