Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Iso rintakasvain ?

Hei !

On jo yli 7 kk, kun tähän palstalle olen kirjoittanut. Olen ollut huono kohtalotoveri, kun yhtäkkiä vain jouduin lopettamaan kirjoittamisen. Touko- ja kesäkuussa oli todella raskasta henkisesti ja muisti pätki paljon. Unohdin salasanan ja en pystynyt kirjautumaan sivuille. Kone ei antanut mahdollisuutta kirjautua uudelleen eri tiedoilla, koska sähköposti oli sama. Nyt joulusiivousten aikana löysin kopion ensimmäisestä kirjautumisestani ja sain viimeinkin salasanan käyttööni ja pääsen kirjoittamaan. Sivuja olen tietenkin seurannut lähes päivittäin ja saanut paljon apua teilta muilta . Lämpimät kiitokset Teille kohtalotoverit !
Itselläni oli siis hyvin iso lobulaarinen karsinooma ; yksi iso ja puolikymmentä pienempää. Kasvain oli levinnyt uhteen imusolmukkeeseen, joten kokonaispoiston lisäksi tuli imusolmukkeiden poisto kainalosta. Patologin lausunnon mukaan gradus on I ja syöpä vahvasti hormoonipositiivinen. Koska kasvain oli niin suuri, tehtiin levinneisyystutkimukset jo ennen sytostaatteja. Niissä ei löytynyt mitään. Sain 6 x sytostaatteja ja 25 x sädehoitoa. Hoidot loppuivat marraskuun lopusssa.Koko hoitojakson aikana olen osittain ollut töissä, koska yrittäjänä olen pystynyt säätelemään työaikani. Tämä on sopinut minulle hyvin. Hoidot pystyttiin tekemään alkuperäisten suunnitelmien mukaan ilman komplikaatioita, mikä mahdollisti titenkin työssäolon suunnittelun etukäteen. Työni ei ole fyysistä ja työtilani sijaitsevat kodin yhteydessä omissa tiloissa, joten tämä mahdollisti osittaisen työnteon. Työmatkoja en olisi jaksanut, enkä myöskään tartuntavaaran takia olisi pystynytkään tekemään.
Lasten elämässä( minulla on kolme aikuista tytärtä ) on suuria murheita tällä hetkellä ja itse yritän palata arkipäivään. Tuntuu, että tällä hetkellä olen todella väsynyt ja uupunut. Iloa on vaikea nähdä missään. Varmaan tuttua monelle hoitojen jälkeen. Mutta en aio antaa periksi !

Sirkkis
Sirkkis | 27.12.2013 klo 11:25:13