Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: univaikeudet
Hei, samoja oiereita minullakin. Mielestäni sytostaatit tehneet olon silleen levottomaksi. Vaikka on väsynyt, niin väsymys tuntuu ennemminkin kropan voimattomuutena, mutta ei unisuutena. Päiväuniakaan en ole nukkunut aikoihin päiväunia, vaikka olisin kuinka väsynyt ja voimaton, niin ei uneta. Viime yön nukuin ilman unilääkettä (2 viikkoa aikaa edellisestä tiputuksesta). Tiputuksen aikaan otan unilääkkeen, kun se korttisoonikin jo valvottaa, sitten kun tiputuksen jälkeiset oireet helpottaa, niin olen välillä myös käynyt nukkumaan puollikkailla unilääkkeillä (minulla Zopinox). Minulla on ollut iltaisin apua kirjasta ja toisinaan olen lukenut myös aamuyöllä kun ei uni tule heräämisen jälkeen. Pimeässä pyöriminen on mielestäni kamalinta, joten kirjan lukukin on parempi vaihtoehto. Onneksi mies on niin hyvä uninen, ettei herää kun valopäällä ja luen :).Kun sain diagnoosin, olin niin sekaisin ja ahdistunut, että sain itkupaniikki kohtauksia yöllä ja silloin sain unilääkkeet psykologin suosittelemana. Niistä oli niin paljon apua (elämään laatu päiväsaikaan parani huomattavasti), joten ajattelin, että jos uni ei muuten tule, niin syön näitä kunnes hoidot ohi. Mietin sitten sitä elämää ilman unilääkkeitä kun hoidot loppuuu. Nyt ei enää ahdista niin paljoa, vaikka hoitoputkin onkin fyysisesti mega rankkaa, joten varmaan sen takia olenkin välillä nukkunutkin paremmin ilman unilääkkeitäkin.
Älä ole liian ankara itsellesi (näin olen sanonut myös minulle). Uni on tärkeää ja jos unilääkkeistä on apua, niin ota. Iskon että fysiikkakin kestää hoidot paremmin, jos nukkuu kunnolla.
Halauksin
MeriTuuli
- univaikeudetmeikku
- Re: univaikeudetKsantippa
- Re: univaikeudetMeriTuuli
- Re: univaikeudetpöpo
- Re: univaikeudetkarukka
- Re: univaikeudet-miu-
- Re: univaikeudethelmikuu
- Re: univaikeudethärkä
- Re: univaikeudetlilja