Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: univaikeudet

Minun univaikeuksiin näyttää vaikuttavan eniten työstressi tai ihmissuhdeongelmat. Tällä hetkellä, kun parisuhde on kunnossa ja työstressi poissa, olen nukkunut paremmin kuin yleensä. Ensimmäisestä CEFistä on kohta viikko. Olen aika usein herännyt aamuyöstä, mutta nukahtanut hetken kuluttua uudelleen. Välillä pikku lukuhetki on ollut tarpeellinen unen uudelleen saamiseksi. Tenoxia käytän satunnaisesti, mutta en ole tarvinnut vielä sitä tämän hoidon alkamisen jälkeen.

Minusta unilääkkeistä on kyllä välillä hyötyä. Olen nimittäin joskus ollut unettomuuskierteessä ja se on tosi rankkaa. Siitä jäi jäljelle jonkinlainen unettomuuskammo. Toki täytyy olla varovainen, ettei riippuvuutta tule. Onhan tämä sytostaattihoito aika poikkeuksellinen elämäntilanne, joten en pidä pahana, vaikka välillä joutuukin turvautumana unilääkkeeseen. Silloin, kun on kysymyksesssä muu unettomuuteen vaikuttava asia, kuten työstressi, on kai aika selvää, että pitäisi miettiä, kuinka työnsä voisi muuttaa sellaiseksi, että työstressi tulisi minimoitua. Eli pitkällä tähtäimellä olisi järkevää hakea ratkaisu unettomuuden syylle.
Ksantippa | 8.7.2007 klo 20:51:42