Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sytostaattihoidot alkamassa

Hei!

Eilen oli ensimmäinen käyntini syöpäklinikalla ja siitä jäi ihan positiiviset tunnelmat kuitenkin. Lääkäri osasi hyvin ja selkeästi kertoa kaikista hoidoista. Minulle on nyt tulossa kolme kertaa taxotereä ja samalla myös herceptiniä. Näihin on liitetty myös se kortisonilääkitys.
Kolme viimeistä sytostaattia on sitten sitä ceffiä. Sain reseptit myös kahteen pahoinvointilääkkeeseen ja johonkin vatsaa suojaavaan lääkkeeseen. Lääkäri kertoi myös siitä SOLD-tutkimuksesta, mutta en sitten siihen halunnut osallistua, koska kaikki olivat minulle aikaisemmin suositelleet sitä vuoden kestävää herceptin-lääkitystä. Olisin 50 % todennäköisyydellä osunut siihen puolen vuoden hoitoon. Halusin varmistaa näin sen vuoden hoidon. Jos vain oma elimistöni sen kestää.
Rintasyöpäni oli vahvasti her positiivinen 3 plus ja hormonipositiivinen.

Minä en tarvitsekkaan sitä sädehoitoa ollenkaan, vaikka ihan aluksi siitäkin puhuttiin, koska kainalon imusolmukkeiden tyhjennyksessä pois otetut 11 imusolmuketta olivat kaikki puhtaita, niin sädehoitoa ei tarvitse antaa ollenkaan. Sytostaattien jälkeen saan sitten sen 5-vuoden antiestrogeenihoidon ja kuukauden välein jonkun hormonipistoksen. Niistä kuulen lisää sitten myöhemmin syksyllä.

Joudun olemaan töistäni sairaslomalla heinäkuun loppuun saakka. Teen hoitotyötä, joten siksi minua ei "haluta päästää" töihin sytostaattien välissä, koska työssäni on hyvin suuri riski saada kaikkia infektioita. Yli puolen vuoden sairasloma on hyvin pitkä ja mitenkähän sitä saa aikansa kulumaan?

Parin viikon päästä alkaa se sytostaattihoito ja sitä ennen minulle pitäisi asentaa se laskimoportti.
Isa | 11.3.2009 klo 08:24:43