Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Cef-vinkkejä
Hei!!Minulla on jo loppusuora menossa, koska viimeinen cef on ensiviikolla.Sitten vielä säteet 35 kertaa ja niin on tämä soutumatka vihdoin rannalla, IHANAA:)))))) Viisi taxoa meni aika hyvin. Makuaisti oli ihan kateissa ja ruokahalu oli olematon. Piti vain muistaa syödä säännöllisesti ja juoda riittävästi niin hyvin meni.Ruusunmarja ja tyrni ovat hyviä.
Nyt on kolme cefiä ohi ja vielä yksi jäljellä eli sytostaattia olisi sitten tiputettu 9 kertaa.
Hirveän nopesti aika on kulunut kolmen viikon rytmissä. En ole sairastanut mitään mikä olisi lykännyt tiputuksia.Olen pistänyt aina tiputusten jälkeen Neupogenia 5 kertaa, joten veriarvot ovat olleet kohdallaan. Cef on aihettanut pahoinvointia aina pari päivää, mutta lääkkeillä ja ruokavaliolla olen sen kestänyt.Positiivinen mieli ja perheen normaali elämä ovat pitäneet minut suht normaalissa elämän rytmissä. "Mustina päivinä" olen sitkeästi noussut sängystä ja osallistunut kokouksiin ja muihin harratuksiin ihan normaalisti. Peruukki vaan päähän ja tekotissi liiveihin ja menoksi:) Suremalla ei tästä taudista selviä. Olen joskus katkera ja mietin miksi minä, mutta sitten ajattelen, että parempi minä kuin esim lapseni.
Olisin aina tiputusten välissä muutaman päivän työkykyinen, mutta mulla on nivelrikko lonkassa ja sitä ei voida leikata ennen kuin tämä hoito on ohitse. En siis tiedä onko tämä lonkka- ja jalkasärky syövästä vai nivelrikosta lähtöisin. Otan vain sitkeästi särkylääkkeitä ja yritän liikkua sen minkä kykenen.
En voi mitenkään verrata näitä tiputuksia keskenään. Yhteisenä tekijänä on ainakin oma syöminen eli pitää syödä vaikka ei olisi halua ja ennenkaikkea juoda paljon vettä.Samoin kevensin ruokavaliota ennen tiputuspäivää eli kevyttä keittoa jne.
Huonopuoli on se, että nyt cefin aikana maistuu myös karkit ja ennenkaikkea suklaa!!!!!!Taxon aikana pudonneet kilot ovat jo tulleet korkojen kanssa takasin:((
Suklaantäyteistä pääsiäistä ja pää pystyyn ja hymyä huuleen"syöpäläisestä" huolimatta:)))
t. äityliini
- Cef-vinkkejämarigold
- Re: Cef-vinkkejätuutikki-t
- Re: Cef-vinkkejämarigold
- Re: Cef-vinkkejävita
- Re: Cef-vinkkejämarigold
- Re: Cef-vinkkejäWenla
- Re: Cef-vinkkejäriitu
- Re: Cef-vinkkejävita
- Re: Cef-vinkkejähipura
- Re: Cef-vinkkejäailakki
- Re: Cef-vinkkejämargitta