Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kokemusta rinnan pienennys+osapoistoleikkauksesta?

Heippa!

Minulle tehtiin osapoisto joulukuussa.kasvain oli hiukan pienempi kuin sinulla,invasiivinen ca..Oli leikattaessa isompi kuin miltä alustavasti näytti.Tervekudosmarginaali oli riittävä.
minulle ei tarvinnut tehdä korjaavaa leikkausta toiseen rintaan vaikka "tomaatin "kokoinen pala rinnasta lähti.
Itse en epäröisi yhtään nyt jälkeenpäin ajatellen sitä toisen rinnan pienenystä jos sitä ehdotettaisiin..Samalla vaivalla saadaan myös esteettisesti paras lopputulos..Ja samlla leikkauksenjälkeisellä haavahoidolla ym..
Minulla leikkausjälki on "kaunis",taitavaa onkoplastista kirurgiaa.kokoeroa ei juurikaan mitenkään huomaa.
Nyt olet siinä tilanteessa ,että varmasti pelottaa ja ahdistaa,mutta luota siihen ,että olet osaavissa käsissä ja luota ammattilaisten mielipiteisiin..
Olen itse äärimmäisen kiitollinen ,että selvisin osapoistolla..(jatkostahan ei tiedä ,mutta nyt ainakin kaikki siltäosin on ok..sytostaatit menossa.)
Oma leikkaukseni oli reilun kuukaudenpäästä paksuneula näytteenotosta,mutta "tavallisimmat" rintasyöpäkasvaimet kasvavat hoitavan lääkärini mukaan hitaasti.
Voimia sinulle! Miten hyvä ,että tautisi on löydetty ja nyt sitä aletan hoitamaan!
k
kultsikki | 20.5.2010 klo 08:21:08