Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Löytyykö ketään, jolle olisi tehty uusi rinta rasvansiirrolla?

Olen nyt syöpätaipaleeni siinä vaiheessa, että uusia rintoja suunnitellaan. Kaksivuotiskontrolli oli tammikuussa. Menin kirurgin luo mielessäni uudet rinnat vatsakielekkeellä (diep tai tram), mutta tulinkin lähetetyksi kotiin miettimään rasvansiirtoa. Siis se menetelmä, jossa rasvaimulla imetään rasva ja suihkutetaan se rinnoiksi.

Muista leikkausmentelmistä löytyy ennen-jälkeen kuvia, tästä ei. Kaikki tietoni ovat peräisin kauneusklinikoiden sivuilta. Sieltä lukemani ei ole vakuuttanut minua, eikä myöskään googlettamalla löytyneet kokemukset rasvansiirrosta. Niissä ovat terverintaiset hakeneet lisää kuppikokoa tai korjauttaneet äityden tyhjentämiä rintoja. Yhtään kokonaisten rintojen rakentamistarinaa en ole löytänyt. Noissa löytämissäni jutuissa suurin osa on pettynyt, kun rasva ei ole jäänyt kiinni ja kuppikoko on jossain vaiheessa palautunut lähes ennalleen. Nyt huhuilenkin, että löytyykö täältä yhtään naista, jolle olisi rakennettu koko rinta pelkällä rasvansiirrolla?

Ymmärrän lääkärin empimisen kielekkeen suhteen. Minulta on poistettu molemmat rinnat, joten leikkauksesta voisi hyvin tulla yli 10-tuntinen ja siinä on omat riskinsä. Jos niitä rintoja minulle tehdään, toivoisin kuitenkin jollain tavalla hyvää ja pysyvää tulosta.
Mussu | 26.3.2011 klo 14:32:42