Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Miten seuranta jatkuu, kokemuksia?
Minulta leikattiin noin pari vuotta sitten munasarjakasvain, jonka jälkeen olen ollut kontrolleissa yliopistosairaalassa eli samassa paikassa missä alunperin hoidettiin. Nyt sain kahden vuoden tarkastuksessa jälleen "puhtaat paperit" ja määräyksen siirtyä kunnalliselle puolelle seurantaan. Sairauteni edellyttää siis viiden vuoden seurantaa. Lääkäri sanoi, että jatkossa menen siis omalääkärille kontrolleihin. Olen nyt vähän ihmeissäni, miten jatkossa kontrollit tulevat toimimaan. Omalääkärini ei ollut kuullutkaan minun tyypin kasvaimesta koskaan, kun kävin hänen hoidossaan raskausaikana. Terveyskeskuksessa ei myöskään (tietääkseni) tehdä ultraa sisäkautta noin vain jne. Lääkäri mainitsi myös, että voin mennä jatkossa tutkimuksiin yksityisesti! Onko tämä ihan tavallista, että määrätään 5 vuoden seuranta ja sitten ehdotellaan, että se pitää mahdollisesti tehdäkin yksityisesti omaan laskuun. Sen tulen tietysti tekemään, jos kunnallisella puolella jää epävarma olo tutkimuksista. Tämä seuraava kontrolli on vasta vuoden päästä, joten mitään hätää ei ole vielä asioita selvittää. Kiinnostaisi vain kovin tietää, miten teidän muiden kohdalla on toimittu? Oletteko siirtyneet yksityiselle puolelle seurantaan vai saaneet kaikki tutkimukset terveyskeskuksen kautta?- Miten seuranta jatkuu, kokemuksia?kassu