Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

rintasyöpä tehnyt etäpesäkkeitä keuhkoon.

Minulta leikattiin rintasyövän vuoksi vasen rinta pois 2.3.2007. Imusolmukkeet olivat puhtaat, joten kainaloa ei kaavittu puhtaaksi. Nyt tänä keväänä oikean puolen keuhko alkoi oirehtia ja erinäisten vaiheiden jälkeen selvisi että keuko kerää nestettä. Sitä alettiin tutkia ja CT kuvissa näkyi, että keuhkossa on kolme pientä etäpesäkettä ja keuhkopussin pinta on täynnä pieniä palleroita, joista osa on ehkä nesterakkuloita ja osa etäpesäkkeitä.

Keuhko leikattiin, eli neste punkteerattiin pois ja keuhkopussit liimattin kiinni toisiinsa ja rintalastaan. Nyt yritän parantua leikkauksesta ja lähete syöpäpolille on vetämässä. Aika tulee heti kun koepalan tulos on tiedossa.

Onko muilla kokemusta rintasyövän leviämisestä keuhkoon, nesteesta keuhkossa ja keuhkon hoidosta. Olen vasta 43 vuotias ja minulla on kaksi alaikäistä lasta, joten olen hieman huolissani, olenko täällä enää kun nuorin täyttää 18v.
edith | 8.6.2009 klo 08:05:06