Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rintasyöpä tehnyt etäpesäkkeitä keuhkoon.
Minun oli gradus III, heikosti hormoonipositiivinen, imusolmukkeet puhtaat. Siksi ennuste oli oikein hyvä.Jos sinua hengästyttää voi toki olla jotain vikaa keuhkoissa, mutta en vielä ennustaisi pahaa. Toki kannattaa pyytää keuhkokuva ottamaan jotta huoli poistuu.
Minulla neste alkoi kertyä kaiketi aika hitaasti ja jo tammikuussa oireili tuolla alaselässä. Luultiin kaikenlaista muuta, fasettilukkoa, alaselän liikkumattomuutta yms. Ja kuvattiin ja kävin fysioterapiassa. Mutta eihän sitä silloin osannut arvata, että oireet alhaalla johtuu siitä, että alin keuhkopussi on rytyssä kuin rusina koska pussien välissä on niin paljon nestettä. Minä olen aikamoinen sisupussi ja kävin töissä vielä kolme kuukautta, ennen kuin suostuin sairaslomalle. Nestettä oli useampi litra.
Huohottaminen alkoi juuri pyöräillessä. Tuntui, että ei jaksa enää kuten ennen. Sitten portaissa kävely alkoi rasittaa ja sitten jo pelkkä kävely. Kun istuminen sai minut huohottamaan oli ystävät jo niin huolissaan, että olisivat vieneet heti päivystykseen, mutta en vain osannut antaa itselleni lupaa olla sairas. Sitten kun en enää jaksanut halusin keuhkokuviin ja 2/3 oikeasta keuhkosta oli nesteen peitossa. Olisi kannattanut aikaisemmin mennä lääkäriin, mutta ehkä taustalla oli tiedostamatta pelko siitäkin, että jos tämä on jotain vakavampaa, enkä halua tietää. No, nyt tiedän.
- Re: rintasyöpä tehnyt etäpesäkkeitä keuhkoon.edith