Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä hoitojen jälkeen?

Tätä samaa asiaa varmaan on moni miettinyt. Minusta se kävi kuitenkin tavallaan pikkuhiljaa, kun niitä kontrollikäyntejä kuitenkin sitten oli jonkin ajan päästä...Minulla on nyt vuosi viimeisestä hoidosta, käyn näillä sivuilla tosi usein ja kirjoittelenkin tänne, vaikka on päiviä, jolloin en halua edes lukea mitään syöpään liittyvää.

Muuten tässä mennään päivä kerrallaan, minulla nyt pari viikkoa ovat olleet aika koviakin, ja olen miettinyt paljon mahdollista taudin uusiutumista. Tämä johtuu siitä, että yhden ystäväni, jolla siis aivan eri syöpä, mutta joka sairastui kanssani yhtäaikaa, syöpämerkkiaine on noussut ja hänellä on siis tauti uusinut, vaikka vielä ei tiedetä missä sitä on.
Ja kun olin mukana tekemässä vuonna 2007 valmistunutta kirjaa tueksi gynegologiseen syöpään sairastuville, niin tämä varsinainen "kirjailija", joka täälläkin kirjoitti joskus nimimerkillä "Matkalla", menehtyi syöpään viime viikolla. Tällaiset asiat aina laittavat miettimään, että miksi minä olen tässä, kun muut ympäriltä sairastuvat uudelleen ja osa ei enää parane...

Pääosin olen kyllä valoisalla mielellä, mutta välillä tietysti synkkiäkin ajatuksia tulee mieleen.

t. Ellinoora
ellinoora | 24.4.2009 klo 13:00:59