Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysta/munasarjasyöpä??

Hei Eveliina ja kiitos kun vastailit kysymyksiini, lisääkin mielipiteitä luen kyllä mielelläni.
Ei ole gynekologi kertaakaan ehdottanut poistoa, päinvastoin sanoi, ettei kannata rueta poistamaan, on kuulemma sen verran iso toimenpide. En ole koskaan ollut missään leikkauksessa, lukuunottamatta isohkon rasvapatin poistoa selästä, lapaluun alta. Sekin kesti puolitoista tuntia, oli kasvanut lihakseen kiinni. Paikallispuudutuksessa poistettiin päiväkirurgian puolella. Minä pelkään nukutusta, siksi en mene leikkaukseen kuin pakon edessä.Minulla on sydämessä jotain muutoksia näkynyt jo nuorempana, siinä yksi syy nukuttamispelkoon.

Olisikohan pari vuotta sitten, kun kyselin gyneltä, mistä voi varmuudella sanoa olevan vain vesikysta ja hän selitti kyllä asiaa. Kuitenkin sanoi sitten minun voivan käydä labrassa, jos asia minua askarruttaa, ottamassa kokeen joka voisi näyttää mahd.syövän.Verikoe oli ok.
Kysta on tarkkarajainen ja kooltaan... enpä nyt muistakaan, muttei "liian suuri".
Sain ajan reilun kuukauden päähän, sittenpä saan nähdä ja kuulla onko pysynyt samanlaisena.

Oikein hyvää kevättä sinulle Eveliina!
rosmariini | 25.4.2008 klo 12:27:57