Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysta/munasarjasyöpä??

Hei!

Minulla todettiin tämä munasarjasyötä kystien poiston yhteydessä. Menin leikkauttamaan valtavaksi kasvaneen kystan ja leikkauksessa sietä löytyikin sitten toinen pienempi kysta.Ultraäänessä kystat näyttivät "normaaleilta". Jotain rihmastoa sillä kuulema näkyin, mutta kuulema hyvälaatuista. Kystat menivät leikkauksen jälkeen patologille tutkittavaksi ja vasta sen jälkeen sain tiedon syövästä.Sitä oli molemmissa kystissa ja munasarjoissa. Syöpä ei kuitenkaan ollut levinnyt muualle.Mikäli olen ymmärtänyt oikein syöpä ei synny siellä kystissa vaan esim. munasarjoissa ja sitten se on minun tapauksessani levinnyt kystiin. Minulta on elämän varrella poistettu kaksi kertaa aikaisemminkin kystia ja ne ovat ollet aivan "terveitä". Ja niin se on useimmissa tapauksissa, en itse osannu odottaa syöpää edes tässä kolmannessa kystien poistossa.
Vesikystasi kuulostaa vaarattomalta. Mutta toisaalta jos se sinua vaivaa niin miksi sitä ei voisi poistaa?

Ihanaa kevätt toivottaen,
Eveliina
Eveliina | 25.4.2008 klo 11:04:28