Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysta/munasarjasyöpä??

Hei, Olen 40-vuotias ja minulla on ikäni ollut pco, joka on aiheuttanut niitä nestekystia munasarjoihin. Joitakin kertoja ollaan oltu sairaalassa kun kysta on puhjennut.

Tammikuussa minulla todettiin vasemmassa munasarjassa olevan 'kysta' (koko n.7cm) joka kontrolloidaan 6 vkon päästä. Tuo kontrolli oli ja sitä ei enää ollut. Viikon päästä tuosta kontrollista minulla todettiin 10 cm 'muutos' munasarjassa. Tuo muutos muutti myös minun elämän. Heräämössä sain jo tietää, että se on syöpää. Näytteestä tehtiin jääleike joka kertoi alustavasti sen olevan syöpää. ja vielä epäilynä oli metastasi jostain muusta. Siis primääri kasvain jossain muualla. Kolmatta viikkoa odotin mitä syöpää sairastan. Kaikki 'skannattiin' ja mitään ei löytynyt. Vihdoin sain tuloksen se on granulosa solutuumori. Elää munasarjan omassa aktiivisessa solukossa.

uusi leikkaus odottaa kuun lopulla ja sitten syöpä kontrolleissa käyntejä.

Käy lääkärissä ja koeta saada varmuus omaan epätietoisuuteen.
Granulosa | 9.5.2008 klo 20:34:58