Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminen

Hei,

Hoikistumiseni onnistui tässä 1. kerran nyt keväällä. Olin lukuisia kertoja yrittänyt vuosien varrella laihduttaa itseni, mutta ei siitä tullut mainittavaa tulosta koskaan. Minun kohdallani oli niin, että en ollut valmis aikaisemmin kohtaamaan todellisia syitä ja katsomaan rehellisesti mitä syön ja milloin. Tiesin, että söin välillä kyllä terveellisestikin, mutta sitten herkuttelua, leipää, pientä leivonnaista, makeaa mahtui aina toistamiseen ruokavaliooni. Kyllästyin lopulta tuohon kaikkeen ja aloitin taistelun, terveemmän ravitsemukseni opettelun. Hain tukea mm. keskustelu-laihdutus-palstalta, jonne sain muiden kanssa jakaa mielin määrin milloin mitäkin keventämiseen liittyviä kysymyksiä. Siis vertaistuki. Oli kyse elämäntapa-ja ruokaremontista.
Otti usein koville, kun joutui kohtaamaan lähinnä omia tekosyitä, siihen miksi en laihdu. Ja kaiken aikaa tuo syöpälääkitys oli varmasti hankaloittamassa, sitä, että paino ei niin vaan pudonnutkaan. Se suututti ja masensi!

Rohkenen tässä kertoa, mikä oli se viimeinen sysäys, että päätin hoikistua, söinpä nestettä kerryttävää syöpälääkettä tai en. Olin kärsinyt syvästi tuosta yksirintaisuudestani ym hoitojen tuomista sivuvaikutuksista. Kaikki naiset eivät koe niin, mutta minulta meni itsetunto syvän surun myötä ihan alalukemiin.

Mitä sitten tapahtui? Lopulta uskaltauduin siihen TRAM-korjausleikkaukseeni. Tulos olikin kohdallani niin upea ja ihana. Siis leikkaus onnistui ja naisellinen kauneuteni suorastaan tätä rintavarustusta ajatellen taisi puhjeta ihan kukkaan! Iloni fyysisestä/psyykkisestä eheytymisestäni (tramin jälkeen) oli niin suuri, että aloin haluta tosissani vielä lisää hyvää itselleni. Siis halusin kaunistua ja pudottaa nuo liikakiloni, jotta vartaloni olisi se mitä se olisi voinut olla jo kauan sitten. Olen ikuisesti kiitollinen sille kirurgille, joka leikkasi ja uudisti minut. Minun naiseudelleni tämä oli valtavan tärkeää. Huom! Korostan, että tämä oli minun kokemukseni. Toivon, että kukaan ei loukkaannu tässä esim. turhamaisuuteeni.

Olin vain surrut ja ollut monin tavoin syrjässä noiden syöpä-tapahtumien jälkeen. Hoikistuminen toi ihan uutta ihanaa sykettä elämään, vaikka arjen kulku olikin sitä samankaltaista tavallista elämää. Tällaisia mietteitä tänään.
anuliisa | 8.10.2009 klo 21:07:14