Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminen
Hei taas!Kinkkinen asiahan tämä painon nousu on. Siihen sellainenkin yksinkertainen osaselitys, että iän myötä jokainen vuosi vähnentää elimistön perusenergiankulutusta, ja jos ei energiankulutustansa lisää saman verran tai vähennä syömistään, paino tuppaa ihan kaikilla nousemaan. Vaikka painonnousu johtuisikin lääkkeistä, ei siihen silti ole mitään muuta keinoa kuin yleensäkään. On kuitenkin valittava hoidon haittojen ja hyödyn välillä ja syövän kyseessä ollen valinta lienee aika selvä.
Kyllä minä uskon, että sielläkin päin on asiansa osaavia ravitsemusterapeutteja, joilta saat apua laihdutukseen ja painonhallintaan. Pyydä lähete lääkäriltä terv.keskuksen terapeutille, mutta heitä löytää kyllä myös monilta yksityisiltä lääkäriasemilta.
Olisiko nyt kuitenin tarpeen muuttaa niitä ruoka- ja liikuntatottumuksia?
Minulla paino nousee myös ja voi kun sen kanssa on vaikeaa. Mutta minä tiedän syöväni ihan liikaa, ja mieluummin luen sohvalla kirjaa kuin lähden kävelylle tms. Koko ajan yritän "psyykata" itseäni muutokseen - saas vaan nähdä milloin se tapahtuu.
t. pelakuu
- Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenpelakuu
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39