Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminen
Hei Tuulikki,Olen aina ollut hieman ylipainoon taipuvainen, mikä on ollut seurausta lähinnä vääristä ruokailutottumuksista, siis herkkuja liikaa.
Kun sitten sain v 2005 rintasyövän ja tuli hoitoihin cef-sytostaatit mm, jo kortisoni ym liikunnan puute nosti painoani yli 5 kg. Olo oli siis kaikin tavoin kurja ja tukala. Sitten alkoivat korjausleikkaus ym prosessit. Söin Tamofenia ensin kolme vuotta ja puolisen vuotta olen Arimidexia käyttänyt. Heti kun aloitin Tamofenin, niin totesin selkeästi, että nestettä kertyy elimistöön tavallista herkemmin. (samoin Armimidexin kanssa) Jos välillä yritinkin keventää painoa, niin en juuri saanut tuloksia ainakaan kiloissa. Aina oli sitä nestelastia!
Nyt sitten viime keväänä keskityin vielä perusteellisemmin painon keventämiseeni. Totesin mm, että liiallinen hiilihydraatti ravinnossa ohessa syöpälääkkeeni kanssa pitää takuuvarmasti painon samana tai jopa nousussa. Opettelin, kamppailin toisenlaisia elämäntapoja ravitsemuksenkin suhteen. Tutkin, mitkä tekijät mättävät, miksi en laihdu. Onko pääsyy tuo syöpälääkitys? Eräs asiantuntija kommentoi, minulle, että ko. syöpälääkettä käyttävä joutuu painoa pudottaessaan kahta huolellisemmin syventymään laihdutukseensa. Elimistö pistää tavallista enemmän hanttiin mm. nestepanttauksen kautta! Niinpä intoni ja haluni oli niin vahva, että päätin, että aion murtaa elimistöni vastarinnan. Keventelin siis erittäin hitaaseen tahtiin! Ja tuloksena oli 5 kg yli puolessa vuodessa. Tuo lääkäri sanoi, että painon pudotus on tällä lääkityksellä olevalle vain kaksin verroin työläämpää, mutta ei mahdotonta.
- Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenanuliisa
- Re: Syöpälääkkeet ja laihduttaminenTuulikki39