Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ummikkona kaikesta

Tuma-atypialtaan korkeagraduksinen ja invasiivinen tarkoittaa, että kasvainsolukko poikkeaa suuresti normaalista rintasolukosta sekä kykenee leviämään ympäristöönsä.

Tämä tarkoittanee gradus II tai III tyypin rintasyöpää, ei sen ihmeellisempää. Leviämisnopeudet ja sen sellaiset selviävät vasta leikkauksen jälkeen patologin lausunnosta.

Meillä monella on leikattu ihan samanlainen gradus III invasiivinen rintasyöpä, joten et ole yksin etkä mitenkään huonommissa lähtökuopissa kuin me muutkaan.

Itse aikanani ennen leikkausta odotellessani keuhkokuvaan, löysin käteeni lykätystä kansiosta paperin, jossa puhuttiin neulanäytteen tuloksesta, josta löytyi in situ tyypin duktaalinen invasiivinen karsinooma, selkeä atypia ja runsaasti mitooseja. Kukaan lääkäri ei ollut sanonut vielä muuta, kuin että minulla on rintasyöpä, joten peloissani lähdin etsimään vastauksia sanoihin atypia, invasiivinen, mitoosien runsaus jne. Olin aivan varma että minulla on pahista pahin kasvain rinnassani. Ei se sen kummempi patti sitten ollut kuin muillakaan.

Voimia sinulle, olet vielä kovin alkutaipaleella ja sinulle tapahtuu paljon asioita, joita et ole elämääsi pyytänyt! Meitä saman läpikäyneitä on täällä (valitettavasti) kymmenittäin, mutta yhdessä selvitään, eikös niin?
kevätmieli | 26.6.2007 klo 18:19:04