Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kesä 2010 sytoilija

Morjensta! Omat hoitoni loppuivat syksyllä 2010.Sitten alkoi sopeutuminen taas uuteen,totta on ,syövän jälkeen ei entiseen ole paluuta.Vaikka kroppa on toipunut rajuimmista hoidoista niin nämä liitännäishoidot ovat sitten oma juttunsa ..vaikka kaikkeen näemmä "tottuu",jäykkyyteenkin ym..
ensimmäinen vuosi sairastaessa meni sinnitellessä,että ylipäätään jaksaa ja selviää hengissä.sitten kun huomasi selvinneensä alkoi pelko,uusiiko?
kuinka pitkään vielä elän? Vaikka ennuste on hyvä,niin eihän sitä koskaan tiedä,kun mikään ei ole varmaa.(no, onhan se elämä ilman syöpääkin epävarmaa)
viime kesänä olin sitten selkeästi masentunut,mikään ei tuntunut miltää,itku oli herkässä.
Pidän sitä luonnollisena asiana,on pakko surra pois menetetty entinen minä...jotta voi sopeutua uuteen kun vanhaan ei ole paluuta.En sitä kyllä silloin ajatellut,mutta nyt kauempaa sen ymmärrän.Mieli tulee "perässä"
Viime syksynä ollutta vuosikontrollia jännitin kamalasti."oli kysymys elämästa ja kuolemasta" ps.eihän asiat ihan mustavalkoisia ole.
Kun kaikki sitten oliki ok,putosi suuri paino pois..ja sen jälkeen olen koko ajan enemmän alkanut jättämään tätä tautia taakseni.
Se ei auta yhtään vaikka kannattelisin mielessäni tautia ,en pysty kontrolloimaan sitä , se tulee jos tulee.
toki varmasti pelko iskee pintaan mikäli oireita ilmenee.
Olen alkanut taas nauttimaan elämästä ja suunnittelemaan asioita pidemmälle..
mikäli masennus ei helpota,vaatikaa itsellenne apua.Terveyskeskuksen tai työterveyden kautta voi saada lähetteen psykiatriselle poliklinikalle,hoito voi toteutua siellä tai myös pitkäkestoisena psykoterapiana jota Kela voi myöntää työkykyä ylläpitävänä/parantavana kuntoutuksena.

Ei heitetä kirvestä kaivoon ! Kultsikki

kultsikki | 26.3.2012 klo 11:13:26