Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Eilen todettu rintasyöpä

Olen uusi täällä mutta seurannut keskusteluja kyllä aiemmin. Nyt ihan omakohtaista asiaa sillä sain eilen kuulla sairastavani rintasyöpää.Mieleni on aivan sekaisin ja turta. Viime marraskuussa oikeaan rintaani tuli punoitusta ja lievää turvotusta.Sain lääkäriajan vasta tammikuun alkuun ja silloin huomasin myös rinnan sivussa riisin kokoisen nystyrän. Lääkärin mielestä nystyrä oli vaaraton mutta antoi punoituksen takia lähetteen keskussairaalaan jonne pääsin melko pian. Siellä oli mammografia ja uä jossa lääkäri ei todennut mitään pahanlaatuista. Huomautin hänelle nystyrästä jonka hänkin kuittasi vaarattomaksi. Potilastietoihini oli nystyrä mainuttu ateroomaksi.Rinnasta otettiin vielä koepala joka myös oli ok.
Nystyrä alkoi kuitenkin kasvaa nopeasti ja oli jo herneen kokoinen. Niitä kasvoi myös lisää. Kesäkuussa kolme suurinta tulehtui ja menin lääkäriin joka yritti puhkaista isointa pattia kuitenkaan onnistumatta siinä. Sain antibioottikuurin ja taas lähetteen keskussairaalaan. Nyt otettiin paksuneulanäyte kolmesta kohtaa ja vastauksen siis kuulin eilen. Syöpä ja koko rinta tullaan poistamaan.Rinnasta löytyi kahta erilaista syöpää mutta järkytykseltäni en pystynyt tajuamaan mistä kaikesta oli kysymys eikä lääkäri edes osannut kertoa sen enempää. Tänään hän otti yhteyttä ja kertoi ensi viikon jatkotutkimuksista,luustokartoitus,tietokonetomografia ja verikoe.Sitä ennen syöpälääkärin vastaanotto.
Olin jo hyväksynyt rinnan poiston ja jollain tavalla rauhoittanut mieleni kunnes nämä kaikki kartoitukset yms loivat uudet kauhukuvat mieleen.Lääkäri sanoi ettei rintaa välttämättä poisteta vielä vaan aloitetaan lääkehoito sitä ennen.Olen aivan kauhuissani koska pelkään että syöpä on levinnyt ja rintaa ei edes yritetä poistaa.Pelkään lamaantuneena mitä syöpälääkärillä on sanottavaa koska kutsui jo ennen kuvauksia. Olen aivan lamassa mutta en voi sille mitään.Miten ihmeessä jaksan ja kuinka te keillä näitä kokemuksia on olette jaksaneet?
Vianna | 10.7.2013 klo 13:50:12