Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Vuoden 2008 aikana RS-hoidoissa olleet!

Hei,
kirjoittelin tuolloin nimim. Arpakuutio, mutta olen jo kai sen verran irti tältä palstalta, että en enää muistanut salasanojani...tai sitten syöpähoidot tekivät minusta aivan "horiskon" ;)

Mitä teille vuonna 2008 rintasyöpähoidoissa olleille kuuluu? Oletteko saaneet tervettä "lisäaikaa"? Millaisin miettein katsotte sairastumista ja saamianne hoitoja näin jälkeen päin?

Minä sain lobulaarisen RS-diagnoosin vuoden 2008 alussa ja kasvain oli kooltaan 6 cm ja metastasoinut 9 kainalon imusolmukkeeseen....eli luulin saaneeni kuolemantuomion noilla lähtökohdilla. Minut leikattiin maaliskuussa (LD-kielekkeestä uusi rinta) ja perään sain 6 x CEFiä + sädehoidot. Voin CEFistä todella pahoin ja puolet hoidoista annettiinkin osastolta käsin. Hui, nytkin etoo ajatus ko. asiasta!

Palasin töihin vuoden 2009 alusta tai itse asiassa aloitin uudessa työssä ja olin todella iloinen kaikkien rintsareiden puolesta, että tulin tehtävään valituksi (kerroin sairaudestani haastattelussa). Olen jaksanut tehdä työtä ihan kohtuullisesti ja välillä jopa nauttinut työnteosta (voiko niin sanoa?).

Tänä päivänä en enää herää rintasyöpäajatukseen aamuisin - monet muut asiat ovat tulleet tärkeimmiksi. Asia käy kuitenkin mielessäni varsin usein, mutta en koe asian suhteen pelkoa. Olen koettanut tehdä mielekkäitä asioita, joista nautin ja yritän suhtautua moniin stressaaviin juttuihin rennommin. Voimia on kuitenkin vienyt kovasti murrosikäisten kanssa taistelu - murrosikä viivästyi kai sairauteni vuoksi - sekä varsin yllättävä kokemus, että en saa oikein mitään tukea mieheltäni. Onneksi on olemassa hyviä ystäviä, joiden kanssa voi jakaa painolastiaan...Tämä sairaus on muuten melkoinen "ystäväerotin" eli tosiystävät säilyvät ja ne vähemmän tärkeät jäävät taakse.

Oikein mukavaa loppukesää kaikille ja toivotaan, että saamme nauttia vielä monista hyvistä kesistä! Kertokaa kuulumisia erit. te, joiden kanssa soutelimme samaan aikaan rinnakkain, peräkkäin, samalla karilla jne.

Altocumulus, ent. Arpakuutio
Altocumulus | 2.8.2010 klo 23:30:44