Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehty

Hei vaan taas! Olen niukkaa vaille 50v. Sure diagnoosisi, mutta masentua ei kannata. Syövän hoito Suomessa hyvää, kaikki tehdään, mitä voidaan. Älä pelkää sytostaattien aiheuttamaan pahaaoloa, siihen on olemassa lääkkeitä, useita erilaisia, jokin sopii varmasti sinulle. Myös sytostaattien vaikutukset ovat yksilöllisiä, kaikki eivät saa niitä juuri lainkaan! Itsellä taxo vei hiukset, maku aistin, aiheutti lihas- ja luukipuja sekä vei valkosolut. Sain neulastaa. Sitäkään ei kannata pelätä. Ainakaan minulla ei aiheuttanut muuta kuin lievää poskien punoitusta pari tuntia pistämisen jälkeen! CEF vei voimat, mutta ei aiheuttanut pahaaoloa, kun vaan muisti ottaa pahoinvointilääkkeet. Minulla primperan ja granisetron auttoivat, eikä pahoinvointia tarvinnut kärsiä. Lenkkeilyssä ja urheilussa yleensä kannattaa tänä aikana olla itselle armollinen, eikä vaatia kropalta liikaa. Myöhemmin ehtii hyvin. Hiustenlähtiminen ei ollut ongelma. Peruukkia varten sai maksusitoumuksen ja nykyään niitä ei erota omasta tukasta lainkaan! Itse kylläkin tykkäsin kotona olla pää paljaana ja arkena käyttää kauniita huiveja, joita sai alennusmyynneistä jos minkälaisia! Säteet eivät aiheuttaneet enää mitään kokonaisvaltaisia oireita ja ihokin kesti hyvin, kun muisti antaa ilmakylpyjä. Tämä aika menee loppujen lopuksi ohitse nopeammin kuin huomaatkaan! Ainakin itselleni kävi niin. Ja tämän jälkeen elämään suhtautuu ihan uudella intohimolla. En käytä päivääkään turhaan märehtimiseen, vaan nautin elämästäni, sen vaivoista ja säryistä kaikkineen. Elämä kantaa kyllä. Tsemppiä sinulle ja jaksamista.
OMG | 15.12.2013 klo 08:38:58