Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehty

Moikka :) Mulla on sama tilanne.Kolme viikkoa sitten osapoisto ja kainalotyhjennys.Leikkauksessa vartijoissa löydökset(3kpl ja kahdessa niistä siis etäpesäkkeet),toinen yhtä suuri kuin itse kasvainkin,toinen muutaman millin).Kainaloevakuaatio (tuli yllätyksenä myös kirurgillekin,koska noin "kookasta" etiäistä ei tuntunut,näkynyt tms).Muutaman kerran kävin punktiossa,kun nestettä kertyi,nyt muistona kireä käsivarsi,johon saan fyioterapiaa.
Keskiviikkona oli lopputarkastus,kainalon loput imusolmukkeet olivat puhtaat (31 kpl).Voimakkaasti hormonipositiivinen,her negatiivinen,gradus kolme,kasvain 1,5 cm.
Joulun jälkeen alkaa sytostaatit.
Olen ollut hermona viimeiset 1,5 kk,tännekin tuntojani kirjoittelin.Nyt helpottaa ja olen luottavaisin mielin,mutta menen silti hetken kerrallaan.Et ole ajatustesi kanssa yksin,itseäni se tieto on helpottanut.Vertaistuki ollut vertaansa vailla :)
Lähtökohta sinulle,minulle ja meille: Me selvitään tästä matkasta.
Blackswan69 | 14.12.2013 klo 14:48:40